Bir ülke, influencer’ların estetik ve kripto para reklamını yasaklamaya hazırlanırken, paylaşımlarında filtre kullanılması durumunda bunun açıkça belirtilmesini koşul koşacak. İşte, filtre kuralı getirilen o ülke…
Tasarıda, paylaşımlarda filtre olup olmadığının belirtmesi zarurî olacak.
Sosyal medya fenomenlerinin fiyatlı bir paydaşlık dahilinde estetik operasyonlar ve kripto parayla ilgili tanıtım yapmasının yasaklanması da planlıyor.
İlk sefer o ülkede uygulanacak
Women Wears Daily’de yer alan habere göre, Fransa Maliye Bakanı Bruno Le Maire, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği bir basın toplantısında, ‘influencer’ların paylaşımlarına düzenleme getiren birinci Avrupa ülkesi olacaklarını söz etti.
Gelecek hafta mecliste görüşülecek olan tasarı kapsamında İktisat ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Tüketici İşleri, Rekabet ve Dolandırıcılığı Önleme Genel Müdürlüğü bünyesinde bir nezaret takımı kurulacak.
Kurulan bu takım, ülkede bulunan yaklaşık 150 bin influencer’ın paylaşımlarına yaptırım uygulama yetkisi alacak.
Yasaya uymayana sıfır tolerans
Le Maire, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, maddelere hürmet duymayanlara karşı sıfır toleranslı bir yaklaşım içinde olacaklarını belirterek, “Kurallardan kaçmak yahut kuralları çiğnemek yok” dedi.
Fransa, daha evvel de ülkede yeme bozukluğuyla uğraş etmek için 2017 yılında bir düzenleme yaparak reklamlardaki modellerin bedenlerinde değişiklik yapılan fotoğrafların belirtilmesi zorunluluğunu getirmişti.